Szerencsére jó időt fogtam ki a hétvégére és sikerült egy kicsit kimozdulnom.  A Cél Drégelypalánk volt, onnan pedig a vár.

Utazás

Az útnak ketten vágtunk neki egy kedves, régi barátommal. Kocsival mentünk: ez nagyjából egy egy órás utat jelentett számunkra (Budapest tetejéről nagyjából másfél óra lenne). A fák nagy része már zöld volt: így elég hangulatos volt az utazás. Sőt még el se tévedtünk mivel csak a 2-es úton kellett haladnunk. A vár egyébként vonattal is megközelíthető, de bármelyik választás mellett egyaránt kell még sétálni.

Séta a várig

Amint leparkoltunk a kocsival, neki is vágtunk a nem túl hosszú ösvénynek: nagyjából fél óra volt, bár ezt nem nagyon figyeltük.
Az útvonal a piros kereszt volt, de eltévedni nem igazán lehet, mert nincs más út.

Miután beértünk az erdőbe kicsit meglepett, hogy mennyi fát kivágtak, de ez szerencsére egy kicsit feljebb már nem volt látható.

Maga a séta nagyon kellemes volt: a levegő friss volt és a madár csiripelést leszámítva csend volt. Néha volt egy-két meredekebb rész, de azt is simán kilehetett bírni.
Az utunk vége felé amikor már majdnem fent voltunk két irányba lehetett menni: egy rövidebb, de meredekebb részen vagy egy hosszabb, de kevésbé meredek részen.

Mi a rövidebb utat választottuk fölfele, lefelé pedig a másikat, mivel arra is kíváncsiak voltunk. Teljes nyugalommal állíthatjuk, hogy mindkét irány elnyerte a tetszésünket.

A kép már a séta végén készült, pár lépés után már látszott a várrom.

Fent a várban

Amint felértünk kerestünk egy szimpatikus helyett és lepihentünk + ettünk egy keveset. A szieszta után körbenéztünk: a várból mára már nem maradt sok, sőt inkább elég kevés, de szerintem még így is érdekes volt. A területe nem nagy nagyjából 15-20 perc alatt meglehet nézni mindent. A falakra is fellehet menni itt viszont vigyázni kell, mert ha lezuhansz akkor annak hangja lesz (meg talán pár törött csont).

A kilátás is nagyszerű volt és ehhez még hozzáadva a madarak csiripelését egyszerűen fantasztikus érzés volt (bár elégé meggyűlt a bajom egy darázzsal, de ezt hamar tisztáztuk egymást közt).

A várban található egy kis könyv amibe a kirándulók beleírhatnak valamit. Mi is írtunk keressetek meg ;).

Mivel korán mentünk ezért nem voltak sokan, konkrétan 2 túrázóval találkoztunk, de amíg fent nézelődtünk egyre többen jöttek.

Kiknek ajánlom?

Bárkinek még kisebb gyerekeknek is mivel láttam, hogy mások egészen kicsi gyermekükkel jöttek fel.

További infók

A vár története itt olvasható el

Megközelítés

Remélem kedvet kaptál, hogy kimozdulj!